RSS

Het is tijd voor actie!

22 mei

Een week geleden sprak ik via Skype met Debbie Heijne (http://debbieheijne.wordpress.com/) over mijn zoektocht naar een nieuwe communicatie baan. We hebben het onder andere gehad over mijn sollicitatieactiviteiten, netwerk en vorige werkgever (Zorg aan Zet).

Wat mij vooral aansprak in het gesprek was dat Debbie heel goed luisterde naar wat ik vertelde en deed terugkoppelen. Verder gaf ze concrete handvaten om mee verder te gaan, zoals het ‘nieuwe netwerken’ via Linkedin. Hierbij gaf ze aan dat ik me niet alleen moest ‘blind staren’ op het maken van een eerste of tweedegraads connectie, maar ook eens moest proberen deze connecties in te zetten om geïntroduceerd te worden aan derdegraads connecties. Normaal gesproken zijn deze voor iedereen met een onbetaald account niet bereikbaar.

Laat jezelf introduceren door … Ik heb dit advies ter harte genomen en heb contact gezocht met Bas Meier (communicatie adviseur bij Van der Hilst Communicatie) met de vraag om mij wegwijs te maken in de functie van communicatieadviseur. Via een eerstegraads connectie ben ik geïntroduceerd aan Bas en heb ik de mogelijkheid aangegrepen aanwezig te zijn bij een Professium op 29 mei a.s. Bij deze bijeenkomst zijn diverse Young Professionals in communicatie aanwezig en zodoende kan ik dus mooi mijn netwerk weer uitbreiden.

Top 5 Verder heb ik met Debbie gesproken over het samenstellen van een top 5 aan organisaties waar ik graag zou willen werken. De eerste stap hierin is helder krijgen in welk type organisatie ik mij thuis zou voelen en waarom (kernwaarden, missie, visie, medewerkers, locatie etc.)

Netwerken met derdegraads connecties Aan de hand van deze top 5 kan ik daarna heel gericht mijn netwerk op Linkedin uitbreiden met mensen die werken met deze organisaties, zodat zij mij meer kunnen vertellen over de ervaringen die ze hebben, zowel positief als negatief. Daarnaast ga ik bekijken welke mensen er al in mijn (Linkedin) netwerk zitten, die een connectie hebben met medewerkers uit deze organisaties. Via hen kan ik me laten introduceren, zodat ik niet ‘koud’ binnen kom vallen. 

Sollicitatieplan Bovengenoemde acties vormen de basis van mijn ‘sollicitatieplan’ met als doel het vinden van die nieuwe uitdaging. Van de resultaten houd ik jullie natuurlijk op de hoogte!

Advertenties
 
1 reactie

Geplaatst door op mei 22, 2013 in Social media

 

Tags: , , , ,

Een Reactie op “Het is tijd voor actie!

  1. Sollicitatiecoach

    mei 22, 2013 at 11:14 am

    Wow complimenten voor je ‘positive vibe’. Ik ben heel benieuwd naar je vervolg stappen, wat zal het je aan ontdekkingen en ontmoetingen brengen? Netwerken is het nieuwe solliciteren, en past prima bij jou. Bedankt voor de mogelijkheid om met je mee te denken Maayke!

     

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

 
%d bloggers liken dit: